Saturday, December 8, 2012

Bierkaai in Hulst by night

Dat Hulst een mooie stad is weet iedereen ;). 's Avonds is Hulst ook de moeite waard en ik wil er dan ook meerdere foto's nemen. Deze week was het lekker koud maar de drang voor foto's te nemen was groot genoeg en daardoor heb ik alvast van de nieuwe Bierkaai foto's genomen. De foto's zijn uiteraard met statief genomen omdat de sluitertijd heel lang moest staan vanwege het gekozen diafragma (11 tot 16) i.c.m. weinig licht.
De bierkaai met de opvallende brug. Je houd ervan of totaal niet...ik wel :).
Belichtingstijd:8 sec (1/0)
Diafragma:f/8
Brandpuntsafstand:18 mm
ISO:200
De avond dat ik de foto's heb genomen was het ook nog aan het regenen en sneeuwen wat jammer was aangezien het water dan minder strak op de foto staat. Dit word wel deels gecompenseerd doordat ik met lange sluitertijden heb gewerkt en daardoor ligt er een soort waas over het water.
De HDR variant. Duidelijk meer contrast in de lichtere en donkere gebieden. Ook hier moet je van houden en ik persoonlijk vind de onderste (normale) mooier.
Diafragma:f/8
Brandpuntsafstand:18 mm
ISO:200
Diafragma:f/8
Brandpuntsafstand:18 mm
ISO:200
Zoals al aangegeven is de bovenste een HDR exemplaar (3 foto's in 1) waardoor er betere contrasten ontstaan. De onderste foto is realistischer en vind ik persoonlijk mooier. Het geeft de sfeer beter weer terwijl de bovenste beter in een promotiefolder zou passen. Hierbij zie je ook weer duidelijk dat het water er niet scherp spiegelend opstaat vanwege de regen die van de partij was.
Typisch Hulst: de rode gladde steentjes en slingerende straten naar de Markt toe.
Belichtingstijd:6 sec (1/0)
Diafragma:f/8
Brandpuntsafstand:18 mm
ISO:200
Alle foto's heb ik genomen met behulp van de paraplu en bij de onderste foto zat ik  in de koffer van de Qashqai met het kofferdeksel open als dakje :). Hierdoor bleef fototoestel en tripod net droog. Na 30min bevroren de auto in en hopelijk kan ik binnenkort andere delen van Hulst digitaliseren.  Binnenkort meer foto's van de prachtige vestingstad.