Friday, December 21, 2012

Kerst in Valkenburg

Deze week 4 nachtjes in Limburg (Landal Greenparks Valkenburg) overnacht. Bij aankomst was al duidelijk  dat het park en huis in orde was. Het park is netjes en het personeel is vriendelijk. De eerste avond in het park gegeten en dat was ook in orde. Dinsdag de gemeentegrot van Valkenburg bezocht en daarna de Fluweelengrot (is geen schrijffout :) ). Goed te doen zelfs al waren het voor een man teveel kraampjes. De vrouwen heb ik niet horen klagen dus dat zat wel goed. Kerst in Valkenburg ziet er goed uit!
Zou dit de gemeentegrot zijn?
Na de grotten kwam ik met het geweldige idee om eens met de Mexicaan te gaan eten in Valkenburg. Het eten en drinken smaakte goed maar gezien de buik/darm-klachten die bij de mannen volgende de volgende dag stond een 2e bezoek niet bepaald op het verlanglijstje.
Disney ook vertegenwoordigd in de grotten
De brave man die hier werkte heeft speciaal het licht van de lantaarn uitgedaan zodat ik een betere foto kon maken, netjes!
Dag 2 (woensdag) ondanks wat medische ongemakken toch naar Maastricht gegaan met de welbekende toeristenpakjes aan. Ik had interesse in zowel de historische gebouwen als in gelegenheden voorzien van een toilet (nogmaals dank aan de Mexicaan). Los daarvan is Maastricht natuurlijk een mooie stad die vanwege de kerst mooi versierd was. 's Avonds uiteindelijk in het park afgesloten waarbij de medische ongemakken al deels opgelost waren (gelukkig).
Voor de mensen die mij kennen is het overbodig om te zeggen dat ik hier niet in heb gezeten :)
Dag 3 naar Maasmechelen village voor het beter shop-werk. Ondanks de bakken water die uit de lucht kwamen en het drukke verkeer van en naar het winkelcentrum toch een drukke maar geslaagde dag (incl. de nodige aankopen uiteraard).
Ho ho ho...
Dag 4 huiswaarts met een tevreden gevoel en een leuk "weekje" met oma en opa ;).Wat mij betreft: voor herhaling vatbaar (en zeker in de kerstperiode). Tijdens deze dagen natuurlijk weer de nodige foto's genomen die je in volgende posts nog wel ziet verschijnen.
Vorig jaar Center parcs en nu Landal Greenparks: doe rond de kersttijd maar Landal Greenparks in Valkenburg :).