Friday, January 4, 2013

Let there be color

In de doorgaans grijze dagen rond de kerst valt het soms niet mee om bijzondere kleuren vast te leggen. De afgelopen periode is het gelukkig wel gelukt om wat testjes uit te voeren met o.a. lange sluitertijd zoals het maffe effect met de verkeerslichten. Voor onderstaande foto moest ik wel een tijdje wachten aangezien de lichten niet op groen springen als er geen auto aankomt. Ik heb over deze foto al veel de vraag gehad of het echt was :).
Lange sluitertijd en wachten op het geschikte moment
Die zelfde morgen heb ik ook onderstaande foto genomen die ik eerst niet wilde gebruiken maar na het verwijderen van wat kleuren toch nog een opvallende foto kreeg. Dat ik hiervoor op de weg moest staan is een klein detail...
Oranje boven!
Om toch meer kleur in deze post te gebruiken wilde ik hier onderstaande foto's ook nog toevoegen.
De eerst is genomen in Landal Greenparks te Valkenburg. Het is een HDR exemplaar met behulp van m'n statief. Ik kreeg nog een tip voor het gebruik van lens-correctie wat ik dus in het vervolg ook zal gebruiken.
Het park was mooi versierd maar dit gebouw viel meteen op bij het binnenrijden van het park.
Kerstsfeer met dank aan Landal Greenparks
Dat Hulst een mooie stad is heb ik al veel gezegd waarbij deze foto een bewijsstuk is. Het is een oud klooster dat nu als school gebruikt word. 's Avonds word het goed verlicht wat voor een fotograaf natuurlijk een geschenk is. Ik wil binnenkort nog een nieuwe foto maken met m'n nieuwe ultra-groothoek lens zodat ik het gebouw centraal kan vastleggen.
HDR versie van het vroegere klooster in Hulst
Om het kleurrijk af te sluiten nog een foto die bijna aan de zomer doet denken. Op weg naar m'n werk even de auto aan de kant omdat ik deze niet kon laten "liggen". Zonsopgang over de polders van Absdale. Het zou mooier zijn zonder de weg maar aangezien ik niet wilde knippen bewaar ik die mogelijkheid voor een andere keer :).
Smile with the rising sun
Al wat meer kleur? Volgende post gaat over black/white om de boel in balans te houden ;).