Tuesday, January 15, 2013

Porsche photoshoot

Ondanks het koude winterweer toch de deur uit voor alvast de eerste photoshoot met de Porsche van Wim.
Ik heb over auto fotografie nog heel veel bij te leren maar je moet ergens beginnen he.
Zoals ik al meerdere keren heb gezegd lijkt het maken van een portret en foto's van voertuigen nog het makkelijkst maar als je dan kritisch gaat kijken valt het soms behoorlijk tegen. De compositie is niet goed, het scherpstellen is het "net niet" etc.
Plots riep ik tegen Wim: kijk omhoog, je Porsche past niet in je bril :)
Bovenstaande foto staat op m'n eigen nr. 1 van die dag. Dat is vooral door de niet gebruikelijke compositie.
M'n creatief hoogtepunt van die dag, olé!
De Porsche vanaf het wegdek
Je zou het bijna een standaard foto kunnen noemen. Hier had meer beweging in de lucht moeten zitten vind ik.
HDR foto in zwart/wit
Bovenstaande foto is een hdr-foto met behulp van statief en later omgezet naar zwart.wit. Hieronder volgt een hdr-versie en dan ook wat extremer getint. Natuurlijk is het overdreven maar soms kan dat goed uitpakken.
Porsche in hdr
Als er een herhaling van bovenstaande foto komt dan zou ik iets in het zand schrijven. Nemen we mee naar de volgende shoot!
Met dank aan de foto-talenten van Wim :)
Feit dat de motor niet draaide was voor mij een geruststelling :)
Once you go purple, you never go back...
Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!
Bij deze wil ik Wim ook bedanken voor de "demo-rit" en de belofte dat hij voor de volgende serie de boel eens ging oppoetsen ;). Er zijn al ideeën voor een volgende serie foto's met de Porsche maar dan mag het ook iets warmer zijn. Wordt vervolgd.

Wat Porsche betreft hierbij nog een weetje:

Opgericht in 1931 door Ferdinand Porsche die ook de eerste Volkswagen heeft ontworpen