Friday, January 11, 2013

Toerisme in Gent, I like!!!

Gent, de hoofdstad van Oost-Vlaanderen met zo'n 250.000 inwoners (2012). Ik kom jaarlijks minstens twee keer in Gent maar dat is dan voor de winkels en niet voor de gebouwen enz.
Vandaag dus het welbekende toeristenpakje aan waarvan we er nu een extra hebben voor onze zoon Sam :).
De horizon van Ghent met Anja en Sam
Het weer zat voor 200% mee wat op de foto's duidelijk zichtbaar is. Wat je niet ziet is de kou maar gezien het winter is valt daar mee te leven. Voor een optimale route had ik een route gevonden op internet waarmee je na zo'n 3 km langs de belangrijkste plaatsen bent geweest. Dit werkte goed al ging het wel eens mis met navigeren ;). Klik hier voor de route!
Typisch Ghent in HDR
Sint-Baafs in HDR


De vrijdagmarkt in Gent
De belangrijkste bezienswaardigheden:

Belfort
Sint-Baafskathedraal
Gravensteen
Sint-Niklaaskerk

Wat fotografie betreft zat het weer ook mee. De lucht was niet zo "plat" dankzij de zon en wat wolken. Jammer genoeg mocht ik de Canon niet bovenhalen in de Sint-Baafskathedraal maar een mens kan ook niet alles willen. Uiteindelijk een lekker dagje stappen in toeristenmode met toch weer een paar geslaagde foto's (al zeg ik het zelf...).
Mooie reflecties van de typische gebouwen
Gravensteen incl. reflectie

Een aantal foto's zijn ook weer m.b.v. de hdr-techniek. Ik heb er een paar zeer licht bewerkt en een aantal zeer ver. Het is een persoonlijke voorkeur maar in een paar gevallen heb ik bewust de hdr-versie verwijderd en de gewone raw-versie gebruikt omdat dat beter uitpakte. Zeker de moeite om nog eens te doen en dan proberen om op meerdere plaatsen ook eens binnen te kijken (ik bedoel niet de cafe's....).
Sint-Baafsplein maar dan lekker dramatisch gemaakt...

Soms komt de toekomst het verleden tegen
Je zou bijna zeggen, hier woont Sjorkjeis a.k.a. Joeri Inghels
Nu hopen op nog eens een bezoek van de Gentse Feesten en eens een aantal foto's als de stadsverlichting aan staat....staat op het lijstje :)