Saturday, February 16, 2013

Industry goes HDR

Een tijd geleden ben ik uit bed gevallen en vroeg vertrokken richting de havens met bijhorende industrie in Antwerpen. Aangezien ik daar regelmatig aanwezig ben voor m'n werk, had ik al een paar plaatsen in gedachten. Om alles uit deze post te halen raad ik aan op de foto's ook eens op een groter scherm (laptop of tv) te bekijken gezien de details/scherpte.
De zonsopkomst kleurt de boel!
Ik heb al meerdere foto's gemaakt met hdr-techniek en daarbij is een tripod onmisbaar. Je combineert drie foto's met verschillende belichting met behulp van software. Daarna kun je er veel effecten aan geven maar daarbij is de kans op overdrijven groot :). In mijn hdr-foto's zie je duidelijk dat ze niet 100% natuurlijk overkomen maar dat is ook mijn bedoeling.
sky on fire
Op bovenstaande foto geeft de opkomende zon de lucht een mooie kleur. Het lijkt wel alsof het brand :).
Bij de jacht op goede foto's ben ik vertrokken met witte schoenen en kwam ik terug met een zwarte variant :). Het slijk waardoor ik soms liep was de reden om die schoenen bij thuiskomst een reiniging te geven.
Treinen, kranen en een kerncentrale,...100% industry!
Als de kans zich voordoet dan wil ik ook nog eens 's avonds hier wat foto's nemen aangezien veel bedrijven dan omgetoverd worden tot een soort kerstboom. Ook de stoom en rook die dan de lucht in gaat kan voor mooie foto's zorgen.
Iemand  de wieken gezien?
Bij de windmolen moest ik toch even stoppen om de wieken te demonteren :). Hoe je dat doet? -> gewoon de sluitertijd wat langer zetten :). Jammer genoeg was de tekening in de lucht niet spannend maar dat komt nog wel eens...