Friday, March 1, 2013

Jump for joy

Sommige mensen zullen bij de titel "Jump for joy" misschien nog denken aan 2 Unlimited of ben ik de enige? Ik zet het onder de noemer "jeugdsentiment" :). Deze post gaat niet over 2 Unlimited maar over jump-foto's    zoals ik ze noem. Hoe maak je ze, simpel: je laat iemand springen en neemt de foto op het juiste moment :).
Belichtingstijd:0.008 sec (1/125)
Diafragma:f/7.1
Brandpuntsafstand:43 mm
ISO:100
Het idee en de foto's zijn ontstaan tijdens de toch "van oud naar nieuw" in Antwerpen. Toen we op het Sint-Anna strand kwamen waren Wim en Maris zo vriendelijk om mee te werken voor wat jump-foto's. Ik heb hiervoor niet echt speciale instellingen gebruikt op m'n toestel maar dat ga ik zeker de volgende keer wel doen aangezien de scherpte bij sommige foto's een stuk beter kan.
Belichtingstijd:0.008 sec (1/125)
Diafragma:f/7.1
Brandpuntsafstand:43 mm
ISO:100
Belichtingstijd:0.008 sec (1/125)
Diafragma:f/8
Brandpuntsafstand:30 mm
ISO:100
Belichtingstijd:0.01 sec (1/100)
Diafragma:f/5.6
Brandpuntsafstand:18 mm
ISO:100
Hieronder het bewijs dat ik ook nog enige souplesse bezit :). De foto's die daarop volgen zijn telkens drie foto's die ik in de software heb gecombineerd tot 1 foto. Dit is bewust gedaan wat soms wel leidt tot "funny shots" :). Kleine notitie: de 1e sprong van mij ging bijna mis....
Belichtingstijd:0.01 sec (1/100)
Diafragma:f/6.3
Brandpuntsafstand:24 mm
ISO:100

Maris in aanloop naar...
Snelle Wim :)
 Wat de jump-foto's betreft heb ik nog leuke ideeën die ik binnenkort eens ga proberen. Daarbij moet ik wel de sluitertijd sneller zetten om zodoende wat meer scherpte te behouden.

Bovenstaande foto's komen zijn genomen tijdens ons toch door Antwerpen uit deze post.