Sunday, March 17, 2013

Ontpolderen NEE?

Opstaan, buiten kijken: geen regen => motor rijden!
De weervoorspellingen gaven aan dat er kans was op een bui die ik gelukkig niet ben tegen gekomen.
Het zou geen lange rit worden maar uiteindelijk toch een 70km gereden door vooral de polders.
De wegen lagen nog regelmatig nat en gek genoeg vormt dat met zand modder :).
Als je dat niet wil dan moet je natuurlijk ook niet in de polder gaan rijden maar daar kun je mij niet mee straffen.
Rust in de polder
Wat je in de polder overal tegenkomt zijn borden en stickers "Ontpolderen NEE". Het is een dapper standpunt maar het staat ondertussen al vast dat de ontpoldering (ontpoldering Hedwigepolder) gewoon doorgaat. Hierdoor vervalt een heel mooi deel van de polders in Zeeland. Afgelopen week zei staatssecretaris Sharon Dijksma van Economische Zaken nog dat het doorgaat maar dat over de uitvoering nog valt te praten. De oorzaak voor de ontpoldering is natuurcompensatie voor de werken aan de Schelde.
De uitvoering ervan zal pas over vijf jaar plaats vinden dus tot dan kunnen we er nog van genieten.
Tot voorbij de bocht hangen borden tegen ontpoldering
Dapper standpunt
Industrie vs polder
Toen ik vanuit de polders via de haven richting de snelweg reed kwam ik nog aan grote werkzaamheden in de haven waar ik zeker nog eens naar toe rijd voor foto's te nemen. Waarom ik dat nu niet heb gedaan: te koud :).

Kort samengevat:
Temperatuur en gevoel in de vingers 0%
Voldoening en goed gevoel 100%

Dit alles neemt niet weg dat ik nogmaals een e-mail ga sturen naar de weergoden voor een lading zon en hogere temperaturen want het is nu wel duidelijk geweest dat het winter is...
Volgens mij houd het hier op...
Hier valt over na te denken :)
De FZ6 trots tussen het slik