Monday, April 8, 2013

The very best of 2012

In april terugblikken op het vorige jaar is aan de late kant maar ik vond dat ik een kort overzicht moest maken. Beter laat dan nooit he :).

Januari
Bij het terugkijken naar de posts van een jaar geleden word pas duidelijk dat ik toch wat heb bijgeleerd :). In januari heb ik een aantal hdr-foto's genomen waar ik een echte beginnersfout heb gemaakt: overdrijven! In deze post kun je zien dat bij de bovenste foto het effect teveel is gebruikt.
Onderstaande van de Honda CBR RR is dan wel prima vind ik.

De foto van de Audi conceptcar heb ik bijgewerkt zodat het publiek dat er rondstaat wel zichtbaar is maar meer op een tekening lijkt waardoor de nadruk op de auto ligt.

Februari
Februari was op het vlak van fotografie niet echt gevuld met hoogtepunten maar moet er toch om lachen bij het terugzien van bepaalde foto's.
De foto slaat nergens op maar mocht toch niet ontbreken vind ik :).

Maart
In maart was het na het weekend Ardennen vooral de maand van het motorrijden. Het weer was toen veel beter dan hetgeen in dezelfde maand in 2013.



Mei
Waar is april? Die heeft nooit het licht gezien op mijn blog :).
Begin mei eens gaan kijken naar Bas en Chris die gingen knallen op het circuit in Mettet.


Het overzicht bewaren en beseffen dat we het zo slecht nog niet hebben :)
Deze twee foto's zijn van ons weekendje weg naar Luxemburg waarbij we op de terugweg nog gestopt zijn om Bitburg nog een bezoekje te brengen.

Juni
Fun with rc-cars. Deze hobby is op dit moment zowat op zijn eind gekomen maar de hardware heb ik toch nog bewaard voor onze hond af en toe nog eens te laten rennen :)



Juli
De vakantie naar de Dolomieten. Waar we eerst 100% met de motor zouden gaan, is het uiteindelijk een semi-motorvakantie geworden met dank aan onze zoon Sam :). Prima vakantie met natuurlijk dank aan het goede gezelschap.



Augustus
In augustus brachten we een bezoekje aan o.a. Paradiso in Belgiƫ. Ook Lille was de moeite waard en daar gaan we zeker nog eens naar toe. Onderstaande foto vind ik zelf geslaagd vanwege de scherpte, belichting en de kleur.


September
In september ook enkele uitstapjes gemaakt maar die kwamen toch al snel in de schaduw te staan van de geboorte van Sam op 20 september. Prachtige vent en 100% gevuld met vrolijkheid.



Oktober
Maar 1 post in oktober en die ging over "bugs and flowers". Op dit vlak hoop ik komende zomer toch echt wat stappen te maken. De wereld van macrofotografie is groot :). Binnenkort ga ik een ring fotograferen die een kennis heeft gevonden. Aan de binnenkant van de ring staat tekst en/of symbolen die niet echt goed zichtbaar zijn. Met behulp van m'n macro-lens en tussenringen hoop ik die informatie wel zichtbaar te maken. Een hele mooie uitdaging dus.


November
November is de maand waar Max ons jammer genoeg heeft verlaten en daarbij ook de komst van Dre (wij noemen hem ADHDre) :).

December
In december heb ik in de vrieskou nog de bierkaai in Hulst op de foto gezet en zijn we nog naar Valkenburg geweest voor een midweek. De Sint mocht natuurlijk ook niet ontbreken zoals je op onderstaande foto ziet.



2012 Was een mooi jaar met veel uitstappen en een goede vakantie. De geboorte van Sam was natuurlijk het mooiste en het verlies van Max het dieptepunt. 2013 Is nu al even bezig maar het weer heeft dat niet echt door volgens mij :). Los daarvan weet ik zeker dat het verder een goed jaar wordt waarin ik mijn fotografische kunsten weer naar een hoger niveau kan schieten.

Bij deze wil ik iedereen nog bedanken voor het volgen van mijn blog en de reacties erop!
Indien iemand mij op social media wil volgen dan kan dat via onderstaande links.

https://twitter.com/JoeriInghels
http://www.facebook.com/joeri.inghels
https://plus.google.com/u/0/108682217913617549924/posts
http://pinterest.com/sjorkjeis/
http://www.stumbleupon.com/stumbler/jinghels/likes
https://new.myspace.com/sjorkjeis