Wednesday, June 5, 2013

Photoshoot Subaru Impreza WRX at Doel

In a post from april I explained the effect of a polarization filter. The photos in that post were from a Subaru Impreza WRX. This time we went to a place called "Doel" where almost everybody left there house because it's on a list for the industry. The advantage of that is that it has some good atmospheric places to take som photos. Everytime you visit "Doel", you will see photographers.
The car is from a friend of me and next time he will clean his car :)

In april kon je in een post lezen wat het effect is van een polarisatiefilter. Bij het nemen van die foto's had ik de hulp van een Subaru Impreza WRX. Deze keer gingen we met diezelfde Impreza naar de plaats Doel. Sinds enkele jaren zijn bijna alle inwoners hier vertrokken omdat het in de toekomst gebruikt word door havens en industrie. Dat is natuurlijk niet voor iedereen goed nieuws maar voor fotografie bied het wel mooie kansen. In deze "shoot" wilde ik een paar tips toepassen die ik onlangs had gelezen voor de fotografie van auto's en motoren. De auto is van "Zaman" en volgende keer gaat hij de auto wel poetsen ;).

1
2
Photo nr 3 has less color. It's just how you like it :).
Foto 3 heeft minder kleur. Het is een kwestie van smaak :).
3
4
I used HDR-technique for the most photos. I kept the "tone-mapping" decent so the photos hold the natural look. I used a large diaphragm number for maximum detail of the care and the environment.
Ik gebruikte voor de meeste foto's de HDR-techniek maar hield daarbij het effect van de "tone-mapping" wel minimaal voor het natuurlijke look niet te verliezen. Ik heb bij de meeste foto's een groot diafragma getal gebruikt voor maximale scherpte van de auto en de omgeving.
5
6
7