Saturday, October 19, 2013

Photoshoot with the sisters, you must like :)

Two weeks ago I did a photoshoot (my first real photoshoot) at the request of "The Three Sisters". The weather was fine and it was a lot of fun. I did some portraits in the past but this was different and I want to do it serious and good. I gave most photos an upgrade with scharpness, gave the eyes some attention (light and contrast) and cut the edges to get the best composition.
When taking the pictures I choose one AF (automatic focus) and point it to the eyes. It's very important to get the eyes sharp!
Second important thing: do not zoom in to much, you can always cut the edges in the software for the best composition.
In my next photoshoot (I hope that will happen :) ) I will explain some other details.
Enjoy the photos!!!

Twee weken geleden heb ik een photoshoot (m'n eerste echte) op verzoek van de drie vrolijke zussen :). Het weer was goed als ook de sfeer. Ik heb hiervoor wel wat gedaan op vlak van portretten maar dit was toch anders en wilde het "serieus" en goed doen.

De meeste foto's heb ik wat scherper gemaakt, de ogen wat meer licht/contrast gegeven en de foto's bijgesneden voor een goede compositie. Bij het nemen van de foto's bepaalde ik handmatig het AF-punt (automatic focus) van de camera. Hiermee bepaal je zelf op welk punt je scherp stelt. Dit punt richtte ik dan steeds op de ogen omdat je die zeker scherp wil hebben!

Tweede belangrijke punt: niet teveel inzoomen, je kan altijd achteraf nog een randen bijsnijden voor een betere compositie. In mijn volgende photoshoot/post (ik hoop dat die volgt) zal ik meer details uitleggen.
Geniet van de foto's!!!

1
2
3
4
5
6